131120

publicerat i Vardag;
Vart så himla glad idag när jag fick tillbaka resultatet från tentan jag skrev för två vecor sedan, jag var godkänd på den, höjden av lycka!!! Hade sån himla tenta ångest inför den tentan så det var inte klokt, berode antagligen på att den var så stor, var en tenta på hela kusren som var 15 hp. Snart är halva utbildningen avklarad, känns ju helt sjukt, vad fort det går ändå, nu är det bara att kämpa på och hoppas andra halvan går lika bra, ända in i kaklet!! På fredag är nästa tenta, den är mycket mindre, den är bara på 4,5 hp, så det känns mycket lugnare inför den. Dock kan ju det vara en liten fälla, man tror att det är lugtn och slappnar av lite för mycket. Får köra gärnet med plugg imorgon så ska den nog gå bra den med. Det som är så skönt sen är att nästa tenta är inte förrän 17 december, så man kan slappna av liiite under jul- och nyårshelgen iaf. Dock ska jag upp till Umeå och göra lite labbar 9-12 dec, så det måste jag förbereda mig inför. Men skolan känns överlag bra just nu, inte så konstigt när man fått en godkänd tenta just i dag kanske, haha över positivtillalltjustnu..
 
När det är såhär nära en tenta brukar jag inte boka upp mig på någon träning, utan tröna det gör jag om jag känner att jag hinner med mig, skolan går först under tenta perioder. Dock har jag varit lite duktig enligt mig själv nu två dagar på rad, jag har klivit upp kl 7 och gått ut och gått 30 min, inget jättetempo uten mer för att vakna till och få lite frisk luft, sen har jag tagit en till 30 min promenad vid 14-15 tiden, riktigt skönt faktisk, kör på det imorgon också, hjärnan vakar till lite, hehe. 
 
Jag har dock gjort ett stooort misstag har jag upptäckt, i måndags kollade jag på första programet av PH, hur ska jag kunna slita mig nu? Har aldrig tidigare kållat på det, eller jag har väl sett ett enstaka avsnitt, men inte tyckt att det varit nå kul eftersom jag inte har en aning om personerna. Men börjar man kolla från början är det ju kört, precis som med BB. Tyckte synd om söta ''småstadstjejerna'' igår dock, haha, men måste erkänna att det är lite kul att Paow är med, ska bli spännande att se vad som händer.
 
En sak som jag glömt att visa är ju de fina julgrejerna jag införskaffade mig nere i Stockholm, det är servetter, ljus, kökshanddukar, påslakan, och ett förkläde, perfekt, snart får jag äntligen göra lite jul i stugan! 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :