10 SEPTEMBER 2014

publicerat i Vardag;
Vilken höst det har blivit ute, det bara regnar och regnar. Men det gör inte så mycket för jag måste hur som helst bara sitta inne och plugga hela dagarna. Igår la jag och min grupp upp ett schema för grupparbetet, vi har valt att dela upp arbetet i tre delar och sedan sammanställa innan redovisningen på måndag. Det blir ofta ett sånt upplägg på grupparbeten när man pluggar på distans. Eftersom man inte kan träffas och arbeta tillsammans på det viset, så känns det oftast som att det blir mer tidseffektivt att göra såhär. Nackdelen är väl dock att man oftast lär sig mest om endast en del av hela arbetet och mer övergripande om de delarna som de andra i gruppen arbetar med. Jag har snart gått igenom hela min del och ska börja sammanställa det jag har kommit fram till. Vi ska analysera och granska en randomiserad klinisk studie utifrån en checklista och ett flödes schema. Det jobbiga för mig är väl att allt är på engelska, som vanligt, så allt tar dubbelt så lång tid känns det som.. Men men, jag kämpar på. Hoppas jag känner mig klar med den här uppgiften imorgon kring lunch, för jag måste börja förbereda mig inför söndagens dugga i organisation och ledarskaps kursen. 
Något som känns rätt surt är att jag har kännt av att en förkylning är på gång, så träningsplanerna den här sista veckan inför halvmarathon har jag fått lägga ner för att ens ha en chans att kunna springa.. Jag hoppas verkligen att det inte bryter ut.
Nu ska jag fixa lunch, sen fortsätta plugga nån timme till innan det är dags för seriepermiär, Timrå-Mora, ikväll. PUSS
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :