Vecka 18

publicerat i Vardag;


Här är jag och magen i vecka 18 (17+0). Tycker den är jättestor för att vara så tidigt, hoppas det stannar av lite ett tag nu, kommer bli enorm innan det här är färdigt.. Jag har längtat efter att bli gravid, och jag njuter av det varje sekund, men jag måste erkänna att det ibland känns lite jobbigt att kroppen förändras så och att vågen bara tickar uppåt.. Jag har alltid i hela mitt liv varit smal och nu är jag såhär stor redan såhär tidigt i graviditeten. Jag tror jag jämför mig mycket med andra, vissa får ju ingen mage överhuvudtaget förren efter vecka 20, men man är ju olika. Ska försöka sluta jämföra mig. Vikten är väl egentligen ingen katastrof, just nu ligger jag på 59kg vilket är ca +4kg. Jag ligger i den övrekanren men inom ramen för en normal viktuppgång.
Ja ja, nog om det. Jag ska inte klaga, jag har hittills haft en underbar graviditet utan jobbiga gravidsymtom.
Tror jag börjat känna små rörelser i magen de senaste 2-3 dagarna också. Är inte helt säker på om det är inbillning eller om det faktiskt är rörelser, men det bubblar väldigt mycket och har känt några små svagar tryck utåt mot magen, det är jättehäftigt!!
 
Förra helgen beställde vi vagn, lite tidigt kanske, men det är skönt att ha det gjort. Det kan ju vara utt emot 12 veckors leveranstid också så man måste ju vara ute i tid. Vi kommer få hem den i början på augusti, Victor var lite söt när han hörde de, han blev nästen lite besviken att vi inte skulle få den tidigare, han ville övningsköra, hihi.
Men vi får den levererad då för att garantin ska gälla så länge som möjligt då faktiskt bebisen är född. 
Vagnen vi valde är en Emmaljunga, jag var rätt så inställd på det från första början. Men först var jag inne på deras största modell som heter Mondial, tycker den är såååå fin. Men vi fick bra hjälp inne på babyproffsen och hon pratatde mycket om det praktiska (medan jag mest tänkte på det yttre, hehe), med att orka lyfta i och ur bilen och att det ska vara lätt och smidigt. Så då fastnade vi för modellen City Cross vad det gäller sittdel och till den kundee man välja en liggdel som heter Super Viking. Den är lite enklare i modelle, men den blir på något vis med stilren och den är enkel att bära då man kan bära den i suffletten. Först när vi gjort beställningen blev jag lite orolig att den skulle vara för liten, vi ska ju ha liggdelen under vintern med fäll och åkpåse. Men har nu googlat och lugnat mig lite, den är lika bred som mondialen och endast 4 cm kortare, men den är smidiager byggd.
Här kommer lite bilder:
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jonna:

Du är så fin!! 😘 superfin vagn också 👌🏼

Kommentera inlägget här :