Vecka 34

publicerat i Vardag;

Då var vi mitt i vecka 34 och det börjar kännas mer och mer nervöst för varje dag som går! Börjar oroa mig lite inför förlossningen... Vi har ju inte fått gå på någon föräldrautbildning än, vilket jag gärna skulle vilja så man får lite koll på vilka smärtlindringsalternativ som finns och egentligen att man får en genomgång i själva förlossningsförloppet. Har ju läst en del men känner mig ändå inte ha koll på vad allt innebär och så, vore skönt att ha någon att fråga om sånt man funderar på. En till sak som gör mig nervös är ju såklart att bebisen har legat i säte alla senaste gångerna vilket kan innebära snitt, och jag är inget fan av operationer.. Innan min graviditet hade jag lämnat ett blodprov en gång i hela mitt liv, tycker att det är obehagligt nog, haha. Men innan blir det ju isf ett vändningsförsök som jag också oroar mig för då jag hört att det ska vara rätt obehagligt! Men vi får se hur det blir, jag ska ta upp detta med min bm på torsdag. Som förövrigt är en helt ny barnmorska då min förra har slutat typiskt nog.
På sammandragningsfronten ser det ut som tidigare. Så länge jag håller mig lugn är det ganska lugnt, speciellt på dagarna. Men nätterna brukar det kunna dra igång på. Har varit snabbare på att ta bricanyl när det sätter igång (då jag får smärtsamma sammandragningar alltså) och då har det lugnat sig ganska fort ändå. Men jag verkar ju få ha det såhär fram till lillgrodan är ute.

I fredags var Felicia här och hälsade på, det var jättemysigt! Vi åt tacos, satt och pratade och såg film. Fick jättefina presenter av henne också, helt i min smak, tack så mycket!!

I går gjorde jag inte mycket, låg i soffan/sängen mest hela dagen. Medan middagen fixade sig själv, smidigt. Ställde in ett långkok i ugnen på morgonen som gottade sig i 8 timmar!

Kommentera inlägget här :