Måndag morgon

publicerat i Vardag;

Vilken natt!! Mitt lilla hjärdegryn gav mig en lång sovperiod på fyra timmar inatt, och somnade sedan om på en gång efter amningen så vi kunde sova 2,5 timme till. Det var skönt kan jag lova efter två nätter där lilleman tyckt det varit roligare att vara vaken två timmar mitt i natten efter amningen. Men igårkväll försökte vi vara lite mer vaken med lite babygym och bus, kanske hjälpte ändå! Skönt iaf att vara utvilad, idag väntar ett BVC-besök i eftermiddag, ska bli så spännande att se hur mycket han väger och hur lång han är nu, var ju två veckor sedan sist.
Mamman börjar smyga tillbaka till inskrivningsvikten, skönt!! Jag gick upp ca 16-17kg, (vet inte exakt då jag inte vägde mig när det var dag) och nu har jag ca 4 kg kvar. Så fort jag varit på efterkontrollen och sett så att allt är bra så ska jag börja träna, längtar verkligen efter att sticka ut och springa!! Speciellt nu när det har varit så fint väder! Men jag får nöja mig med promenader någon vecka till.
Victor är på utbildning med jobbet i Stockholm tills imorgon så i natt tänkte vi faktiskt sova hos mamma och pappa/mormor och morfar, det blir mysigt!! Tycker det känns lite sådär att sova helt själv med mini än, lite fjantigt kanske, men skönare att ha någon till nära om det skulle vara något. Nu ska jag ta tag i lite tvätt, sedan packa så att allt är klart för i em.

Kommentera inlägget här :