En mindre bra dag

publicerat i Vardag;

Dagen har varit bra, fast mindre bra. Alla dagar jag får med min kära son är ju såklart bäst, men vissa dagar är ändå tunga. Idag var en sån dag. 

Jag har sovit bra och har kännt mig utvilad, Sixten sov hela 3 timmar på fm. Fick massor gjort här hemma och möttes av en glad kille i vagnen när han vaknade. Mamma och pappa kom hit och passade honom medan jag åkte till jobbet fram och tillbaka för att uträtta några ärenden, ska ju jobba till helgen. När jag kommer tillbaka börjar lillprinsen bli trött. Han får mat och somnar direkt, läggs ut i vagnen och sover ca en och en halv-två timmar. Medan han sover kommer mormor och morfar på besök, men när han vaknar sedan är han sig inte lik. Vaknar i panikgråt och förblir otröstlig i säkert en kvart efter att jag plockat upp honom. Sedan lugnat han sig men är väldigt nära gråt hela tiden. Kan inte lägga ner honom/sätta honom någonstans. Det enda som duger är att vara upprätt i mammas famn, lillskrutten. Fick känslan av att han hade ont någonstans, antingen i munnen (tänder) eller i magen. Men omöjligt att säga... det är så svårt när det blir såhär, eftersom han alltid är nöjd i princip. Detta humör fortsatte tills pappa kom. Gav han en flaska mat och försökte få han att sova då han såg ut att vara trött igen. Men han vägrade sova, stod ute och vaggade han i vagnen i ca 30 minuter. 
Han fick få komma in och sitta med oss när vi åt middag, då var han hyfsat nöjd, men visade dock tydligt att det var något som inte var bra (troligtvis trött och ev ont någonstans). Han låter/skriker (inte bara missnöjt) genom hela middagen och jag känner hur hela min kropp bara vill explodera, samtidigt som jag får så dåligt samvete över att jag känner så. Men när man hört på det i ca 3 timmar börjar humöret svaja.. det dåliga samvetet kompenserade jag upp med att ta en bad med honom vilket han verkade uppskatta, sedan tog Victor honom och nattade han och jag fick ligga kvar i badet! Så här ligger jag nu, en timme senare, har fortfarande inte klivit upp. Det börjar bli kallt nu, så det är väl dags. Kliva upp ur badet och hoppa ner i sängen. Hoppas jag vaknar med ny härlig energi imorgon, då blir det babysång! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sabremark:

Så glad att du är igång med bloggandet igen 😍

2:a kommentar, skriven , av Sabremark:

Huga lillgubben! Förmodligen mår han bättre idag! ✨

3:e kommentar, skriven , av Rebecca :

Åh vad kul att du gillar det😍
Han har mått lite bättre idag tack och lov☺

Kommentera inlägget här :