MAGISKA 2016

publicerat i Vardag;
Vilken start på det här året!! 
Jag har fått ett otroligt spännande jobberbjudamnde, berättar mer om det när jag börjar där (1/3)! Men till det stora.....
JAG ÄR GRAVID!!!!!
För några dagar sedan kände jag lite spontant för att jag ville göra ett test (hade ju lite smått gett upp drömmarna där ett tag) Men så visat testet SVAGT positivt, men POSITIVT!!!!
Jag smsade och ringde Victor men fick inget svar (han var på samling inför match) Han frågade om det var sant, sedan sa han åt mig att lugna ner mig lite. När vi lagt på fick jag smset: Ta det lugnt. Jag älskar dig! haha jag viste inte vart jag skulle ta vägen. Jag snapade och smsade Felicia, Linnea och Jonna också, som vetat om att det varit på gång. Behövde få berätta för nån. 
På matchen fick jag stå tyst och försöka låtsas som ingenting, SVÅRT, jag var så lycklig i hela kroppen!! Men efter matchen tog jag ett till test, som trotts att det inte var morgonurinen, som visade även det svagt positivt. Då vågade jag tro på det lite mer också. Jag och Victor tog då beslutet att berätta för våra föräldrar. Dom finns där som stöttning om något skulle hända. Nu ska vi dock vänta med att berätta för några fler tills vi passerat vecka 12.
Vi var bjuden på middag hemma hos mina föräldrar, så det passade ju perfekt att berätta den stora nyheten. Vi åkte till birsta för att hitta någonting med texten mormor och morfar, och farmor och farfar på. Det fanns ingenting kändes det som, men tillslut hittade vi två jättefina böcker: 
 Victor gav mamma paketat när vi kom hem till dom och da att det var en lite precent för att vi var bjuden på middag. Tro inte mamma och pappa tänkte så mycket på det och mamma öppnar det. Mamma ser rätt chockad ut, men dom båda ser väldigt glada ut, mamma sa: men vad har ni gjort??? Sen kom några tårar. Dom tyckde det var en jätterolig nyhet och det vart såklart kvällens stora samtalsämne. Namn och inköp och renovering av barnrum. Allt känns så spännande!!
När vi sedan skulle berätta för Victort föräldrar blev det svårare, Susanne var henna hos Jonna och såg på film medan Tomas var hemma på Alnö. Victor bestämmde tillsist att han skulle gå in och berätta för Tomas och sedan få med honom till Susanne och Jonna. Men han berättade inte på en gång, utan sa bara till tomas att vi skulle åka dit alla tre, men det tyckte inte Tomas, han skulle snart gå och lägga sig och sa att vi kunde åka själv, Victor försökte och försökte få med honom men han var inte så sugen på att åka dit kl 10 på kvällen. Så till sist säger han Rebecca är gravid, och då vart det annat, hehe. Jag sitte kvar i bilen under tiden och ut ut huset kommer en mycket glad Tomas. Vi åker därefter till Jonnas lägenhet. Tomas ringer och ber Susanne komma ner och öppna. Hon tycker det är lite konstigt att vi kommer dit så sent och att Victor i traphuset ger henne ett paket. Väl inne i lägenheten pratar vi på som vanligt medan hon öppnar paketet sen blir det helt plötsligt tyst och sen kommer tårarna. Hon trodde först att hon hade fått en kokbok, haha. Vi blir sedan kvar där ett tag och sitter och pratas om allt. 
Dagen efter gjorde jag ett till test, med ett annat märke och resultatet är tydligare. Känns så himla UNDERBART!!

Kommentera inlägget här :