2010

publicerat i Vardag;
JANUARI.

Åkte till Stockholm och shoppade och myste med familjen.


Jag gjorde en flickis utan pass på idrotten.
Började läsa boken snabba cash som var förvånansvärt bra.
Köpte wii fit.


FEBRUARI.

Fotade världens sötaste lilla Ilon i studion för första gången.


Jag och Viktor käkade på Biteline och såg Farsan på bio, det är en roolig film.
14/2, två underbara år.
Vart visst kär i en asiatisk liten pojke som sjung i'm yours och hey jude på youtube, sweet.
Vart besviken på tre kronor på bussen på väg till skolan, tänkte tillbaka och mindes OS 2006.
Köpte mina amerika converse.
Åkte till vemdalen med skäkten, mycke mys.
Var på värsetmalm och gjorde en egen kamera av papper och fotade med den och framkallade bildre, det var ascoolt.


MARS.

Hade ett mode projekt.


Jag var 80-tas rocker på en rolig maskerad.
En söt liten Charlie föddes.
Oscar var sjuk så vi hyrde fim nästan varje dag, det gillades.
Fotade såklart en massa till modeprojektet.
Åkte pulka.



APRIL.

Hade massa snygga vår outfits, iaf enligt mig själv.




Bokade resa med Viktor till Gran Canaria.
Var på ett trevligt glitter och glamour party.
Fick påskägg.
Kom på hur mycket jag saknar serien Full House som gick på eftermiddagarna efter skolan i mellanstadiet, nudlar och Full House gällde.
Brodern och pappsen flög över till New York, lite avis var jag.
Bakade en drös cupcakes till broderns 16-års dag.
Hade en mycket trevlig kväll hos Felicia, Alex och Ilon med Viktor, massa roliga bilder från den kvällen.
Åkte till Åre.
Åkte upp till Granloholm med Felicia och Ilon så Ilon fick gunga lite, mysig vårdag.
Fotade kusin Johannas gravidmage och familjebilder på Felicia, Alex och Ilon.


MAJ.

Åkte till Göteborg med Linnea, kollade på squash, gick på Lisseberg och hade en kulig bilfärd hem, haha.


Köpte min Canon eos 450D och 50mm objektivet, lovely.
Fotade en massa med nykameren.
Grillade, mumms.
Linnea fick en dunder söt lillebror vid namn Charlie, avis vart jag, hihi.
Fyllde hela 18 år och blev helt plötsligt myndig, obs.
Gick på mösspåtagningen för 91ornas student och bara lääängtade efter min egen.
Hade middag hemma med goa vänner.
Åt en brakmiddag på stekhuset med Linnea, underbart.
Var överlycklig för att jag aldrig med behöver läsa engelska i skolan, och fick dess utom vg i engB.
Införskaffade årets första flaska sololja, hawaiian tropic såklart.


JUNI.

Världens sötaste lilla tjej föddes, Tilde.


Åkte till Sthlm och firade kusin Felicias student och lääängtade efter min egen.
Hade en härlig dag på Stockholms gator 6/6, fotade massa i gamla stan och solen stekte.
Testade en massa bänkar på stan på skolavslutnignskvälen.
Världens bästa vecka med sommarlovsentreprenörerna, något jag aldrig kommer glömma.
Var på Charlie och Viktors dop.
Bildade mitt första faretag med min vän Linnea, fotade på himlabadet.
Firade en mysig midsommar i BV.
Solade så mycket jag kunde.
Bokade om min och Viktors resa till Mallis ist för Gran canaria.


JULI.

Mysig sommarfika med go tjejerna.


Fotade Viktor och Leo när de testade surfen på himlabadet.
GF.
Såg mina bästa The Ark, hoppade och skrek, underbara.
Mysig tjej grillkväll i BV.
Badade och solade massa.
Zäta och Emma gifte sig, lov love.
God skaldjurssallad på charm med Linnea.
Fiskade i selångersån och fick massa firrar faktiskt.
Sthlm med familjen.
Grönan med Viktor och Anton, sjukt kul och Insane var.. Insane.
Skärgården med mamma och pappa, Vaxholm, rökra säkor med smörstekt bröd och aioli, kan det bli bättre.


AUGUSTI.

Hade en underbar resa med Viktor till Mallis.


Mysig övernattning i stuga i njurunda med go folk.
Veckan i mallis, solade, badade, shoppade, frossade gomat, slappade, stektes i hårbotten, fotades, pussades, myskvällar längs stranden hand i hans, hade det allmänt bäst. Vart super blond.
Fixade kort på Ego.
Tränade och shoppade om vart annat.
Skolan, tjedje och sista året förjade till slut.


SEPTEMBER.

Kapade av mig håret, på riktigt, hemskt, men velbehövligt och skönt trotts allt.


Köpre en fin blå väska från HM.
Fotade lite i studion.
Startade företag två, med Linnea, Två kameror UF.
Tränade massa.
Firade Ilon 1 år, så himla fin.
Gick vidare i en fototävling och blev inbjude på mingelkväll på Stadshuset.
Käkade kräftor med familjen och Linnea.
Hade den roligaste kvällen ever men min bästaste syster Felicia på Cafe Agust nere i Hudik.
Köpte mina svatra älsklingsklackar från märket Tiamo.
Kräftskiva hos Viktor med goa vänner.
Röstade röd/grönt.
Blev besviken på valvakan, inte på det blåa, utan på SD.
Padlade kanot med Linnea och Evelina, kuligt.
Firade världens bästaste bästa Linnea som fyllde 18 år med myskalas.
Diggade Kenza Tyra show starkt.
Sydde en svart spetsklänhning som tyvärr inte använts än.



OKTOBER.

Tävlade med dessa bilder som jag fotade med sisters i en modetävling på look.


Köpte mina Reebok Easy Tone, sköna skor.
Jag och Linnea publiserade vår företags sida, http://2kameror.se
Framkallade bilder från sommarens engångskameror, underbart.
Lekte en dag med sötfian Tilde och kusin Johanna.
Körde halkbanan, så kul och lite läskigt.
Gjorde världens finaste tårta i form av en hand där det stod ''vi gillar olika'' och kom trea i guldtroféns tårt tävling.
Härlig bowling kväll med härligt folk.
Bokade en resa till Cypern med bästa Linnea, det bär av i maj 2011.


NOVEMBER.

200-dagars, alltså första studentfesten på Oscars, lyckad.


Jobbade på himlabadet under hela höstlovet.
Tog körkort, heeelt obeskrivligt.
Frösta snön kom, och försvann aldrig.
Delade ut massa reklamblad för företaget.
Firade Viktors 18-årsdag.
Åkte in till stan för lyslördag med mor och far, mysigt.
Hade VÄRLDENS shopping dag med Linnea, men det förtjänade vi efter allt jobb på höstlovet, lönen var fet.


DECEMBER.

Friade en mysjul med familjen och mormor och morfar.


Starten var inte kul, men dock behövdes den, det kommer göra allt så mycket bättre.
Hade en monter på UF-mässan med Linnea, vi är superhjältar.
Fotade såklart massa för företaget.
Myskvällar med fina vänner.
Jul fikade med Linnea, och jul fikade med Felicia.
Var på ansikts behandling.
Saknade gymnastiken.
Bakade i mängder, gelegodis, tryfflar, rosenbröd, pepparkakor m. m
Jul lov, det var efterlängtat.
Bingolotto och skinkmacka.
Utgång på juldagen, bra stämning, mycke folk, dock skit musik.
Köpte min första dator, my love.
Mellandagsreashopping.
Spelade squash.
Skissade studentklänningne.
Möblerat om rummet.
Bingolotto och räkmacka.


Detta är mitt år, sammanfattat såklart, skulle jag skriva ner allt skulle hela nästa år gå åt till att skriva. Imorgon beger jag mig till haga, till Viktor, för en trevlig kväll med mys folk och en kanon nyårsafton!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mormor:

Vilken bra årskrönika du har gjort.

2:a kommentar, skriven , av linnea:

Hahahahah underbart :DDDDD älskar att läsa sånt här!!!

3:e kommentar, skriven , av Morfar:

Du ser det händer en hel del under ett år.Bra sammanfattning, men hur kommer du ihåg allt. Bra skrivet Kram.

Kommentera inlägget här :