DECEMBER

publicerat i Vardag;


Äntligen är årets mysigaste månad här! December!!! Jag älskar verkligen denna månad, och julen! Massa mysigt julpynt, ljus, bakning och pyssel. Min månad helt enkelt! Igår var jag på Birsta och handlade lite småpyssel med Jonna. Det resulterade i en dörrkrans, gardin till köket och julhanddukar till badrummen. Jag bakade även saffransskorpor med vitchoklad igår, dom vart goda! 

Idag har tapetseringen fortsatt här hemma, final imorgon, så spännande, kul och skönt!! Min pappa är så duktig, bäst helt enkelt! Jag har även jobbat några timmar, hade kortpass idag. 
Börjar känna mig mer trygg i jobbet och trivs verkligen med mina kollegor. Jag har ett väldigt varierande jobb har jag också märkt. Ena stunden har man en bitter kund som klagar på allt man gör och suger ur all energi man har ur en för att några minuter senare få tillbaka all energi av nästa kund som kommer med ett skinande humör och en livsglädje som verkligen smittar av sig. Det är verkligen kul att möta så många olika typer av människor. Vissa suder kan det dock även bli känslomässigt jobbigt, det är ju trots allt människor som har krämpor och är sjuka som jag möter, och ibland får man har historier om livsöden som är obeskrivligt tragiska.. Det ger en perspektiv på livet! 

Och på livet tar jag vars på nu genom att mysa framför tvn med julte, mandariner och saffransskorpor! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linnéa Svedin:

Duktigt! Sån ska jag med göra när vi har hus!

Kommentera inlägget här :