Besök hos BM

publicerat i Vardag;

Idag vad det dags för besök hos barnmorskan. Allt såg bra ut, sf måttet följer kurvan, var 32 cm idag så 1 cm större än sist! Hjärtat slog bra, bra järn och socker värde och lågt och bra blodtryck. Jag fick fylls i lite papper som skulle till BVC och så pratade vi om föräldrautbildning som vi tyvärr kommer missa verkar det som... De tänkte inte på att de själva skulle ha semester vilket skulle innebära att vi missar det pga att det är just kring de veckor man ska gå föräldrautbildningen.. Jaja jag vill inte haka upp mig på det. Vi ska gå på en föreläsning på sjukhuset om två veckor, hoppas den är bra. Barnmorskan jag hade idag var bra iaf, hon förstod min besvikelse och skulle se vad hon kunde göra för att kanske få till en sammanfattningskväll iaf. Och då visade hon var jag kunde hitta en massa bra info på 1177. Så det ska jag läsa till nästa gång vi ses för då ska vi skriva förlossningsbrev. Ska tillbaka om två veckor igen, och eftersom lilleman i magen inte verkar vilja vända på sig kan det bli aktuellt med vändningsförsök.. Vet inte riktigt vad jag tycker om det, känns obehagligt bara tanken. Men han har två veckor på sig att vända sig själv, så jag håller tummarna och ska stå på alla fyra hela dagarna fram över här, haha.
Förutom barnmorskebesöket så har Felicia varit här och hälsat på, vi har suttit och pratat och fikat, så mysigt att ha henne hemma!! Hoppas vi hinner ses en gång till innan hon åker tillbaka till Stockholm.
På sammandragningsfronten tänkte jag säga att allt varit lugnt, vilket det har varit hela dagen, men för någon timme sedan drog det igång väldigt plötsligt och kraftigt, gjorde rätt ont, även över ryggen. Men var snabb att ta bricanyl denna gång och la mig i ett bad i ca 2 timmar så det lugnade sig ganska snabbt, skönt. Nu ska jag försöka sova, hoppas jag inte får lika kraftiga biverkningar denna gång som sist när jag tog en tablett, men ön så länge är det rätt lugnt, är bara lite skakis.
Imorgon ska jag vila under dagen och sedan fira pappa som fyller år på kvällen, blir mysig middag på stan.

Har glömt att visa dessa på bloggen, har sytt ett par byxor och en pyjamas till lillen. Pyjamasen saknar knappar, men är nöjd med resultaten!

Kommentera inlägget här :