Sjukstuga

publicerat i Vardag;

Inte nog med att man är i slutet av graviditeten med allt vad det innebär så har jag nu åkt på förkylning dessutom.. Victor har legat hemma hela vecka och varit dålig, han är fortfarande inte helt kry! Men jag har mått bra och trodde jag skulle klara mig, men inte då.. Började känna av halsen i eftermiddags och nu ikväll sa det bara pang. Huvudet känns som om det ska explodera.. Har bara Ipren hemma också, slut på alvedon, så har inga värktabletter jag kan ta. Tack och lov har jag ingen feber iaf. Är ju någon vecka kvar till bebis än så är väl bra att man är sjuk nu och inde då bebisen är född! Hoppas det går över fort nu bara! Har nog svårt med sömnen på grund av graviditeten, så detta kommerbli en jobbig natt!
Så nu har jag fått tycka lite synd om mig själv, haha!

Igår gjorde jag en supergod räksoppa, inte allt för svår att göra heller! Man skalade räkor och frästa skalen med hackad gullök, färnkål och tomatpuré några minuter. Därefter tillsattes fiskbuljong (från tärning) och vitt vin. Lät detta sjuda ca 10-15 minuter, silade av fonden och kokade upp den med grädde, fick koka i 10 min! Sedan var det bara att sleva upp och tillsätta räkorna, blandade även creme fraishe med dill som en liten topping! Gott!!

Vi har även börjat packa BB väskan! Några saker saknas dock och måste inhandlas, men det går bli efter helgen tror jag om jag känner mig piggare då. V
Har varit lugnt med sammandragningar nu på slutet, skönt! Eller jag får fortfarande en hel del sammandragningar, men sällan några som gör ont nu! Men ska ta det lugnt till på onsdag nu, då passerar vi gränsen för förtidig födsel, efter det ska jag banne mig ut och röra på mig!! Om nu inte lillkillen ligger i säte.. Ska bli spännande imorgon för då ska jag till bm igen och se om han vänt sig!

Kommentera inlägget här :