9 juli

publicerat i Vardag;


Bjuder på två magbilder, det var ett tag sedan sist! Magen växer och växer, undrar vart detta ska sluta. Allt är fortfarande bra, men börjar bli svårt att sova. Finns ingen riktigt bekväm sovställning, och att vända sig i sängen är ett besvärligt projekt, känner mig enormt klumpig haha. Halsbränna och vadkramper på det gör inte sömnen bättre. Magen har ju börjat bli väldigt stor och tung så ryggen har börjat lida lite, får som strålande värk långt ner i ryggen och i ljumsken, vet inte om det är det som kallas foglossning? Är ingen katastrof, men värker ibland. Men det är ju inte lång tid kvar nu, drygt två månader till beräknat så nog ska jag stå ut den lilla tiden. Jobbet går fortfarande bra, har dock haft en del sammandragningar senaste dagarna, så passar bra med lite helg och vila nu. Har haft någon enstaka sammandragning dom gjort ganska ont, vet ej vad det beror på, ska fråga bm på onsdag när jag ska dit. I magen är det full fart, väldigt mysigt att känna bebisens rörelser. Har börjat fundera mycket nu på hur han kommer att se ut, ska bli så spännande. Jag längtar så mycket nu och tycker tiden går lite långsamt om jag ska vara ärlig, hehe. Men snart är vi där. Om tre veckor får vi vagnen, spjälsängen och babyskyddet som vi beställt. Det längtar jag verkligen till!!
Just nu är vi på en liten minisemester i Orsa över helgen. Så mysigt! Ska nog ta och väcka Victor snart och se vad dagen har att bjuda på! 

Kommentera inlägget här :