Mars2017

publicerat i Vardag;
Det här med att blogga aktivt är visst inte min grej. Men vi gör ett nytt försök. 
Nu är vi alltså alnöbor, och har varit det i tre månader nu. Trivs otroligt bra i huset, på alnö visste jag ju att jag skulle trivas. 
Sixten har hunnit bli hela 6 månader också, tiden verkligen flyger fram i raketfart, det är inger skämt om att tiden går fort när man fått bran, snart tar han väl studenten också. Det är så spännande att uppleva varje litet framsteg han gör, varje dag är det något nytt. Hans personlighet träder fram mer och mer, det är så kul att se. 
Nu har vi börjat ge honom mer riktig mat också, typ dagens höjdpunkt. Det är jättekul att låta honom prova olika saker, häromdagen fick han prova citron och han rörde inte en min, han tyckte det var gott?! Visst, jag gillat citron och tycker också att det är gott, men det är ju ändå surt!! 
 
Nu har jag äntligen kommit igång att träna igen, vilket känns så skönt! Förra veckan blev det tre löppass, 6 km varje gång. Det går lååångsamt, men jag springer iaf hela vägen. Denna vecka har det blivit lite styrka och hittills ett löppass, men ska snart ge mig ut på en runda. Har däremot inte bestämmt mig för om jag ska springa 6 km slingan eller om jag ska köra intervaller. Har tänkt att jag ska få in ett intervallpass i veckna för att få upp tempot i löpningen igen. Får se hur jag gör idag, men härligt ska det bli för solen skiner! 
Det känns verkligen som att börja om på 0 igen med löpningen, ganska psykiskt jobbigt. Men jag har små delmål jag ska genomföra innan jag i slutet av sommaren sa genomföra ett långlopp på ca 2 mil. 
Först blir det vårruset på 5 km, sedan orsakajtn på 6 km, båda dessa lopp är rätt tidigt i sommar, när dom är genomförda blir det till att träna längre sträckor. Trotts att det är mentalt jobbigt att det går så sakta så är jag ändå laddad för att nå mina mål, har några tidsmål jag vill lyckas med, men de håller jag för mig själv än så länge, hehe. 
 
 
 

Kommentera inlägget här :